tirsdag 15. april 2014

Fargeinspirasjon hos Kreativ Scrapping

Ny måned og ny runde med fargeinspirasjon hos Kreativ Scrapping, og tema denne gangen er lyskilder.
Jeg valgte å fargelegge med lyskilde oppe fra venstre. 

Motivet mitt er fra Some Odd Girl.
Jeg starter med å legge en bit plast over motivet. 
Så tegner jeg med en sprittusj på plasten for å markere hvor lyset mitt kommer fra. 



Jeg har bestemt at lyset skal treffe fra venstre side, og da blir skyggene mine plassert på høyre side. 
Jeg bruker C2 for å lage skyggene, slik at jeg husker underveis hva jeg har tenkt. 
Her har jeg brukt C2 på bena, kjolen, ansikt og i håret. 


Jeg begynner alltid med hudfarge først. 
Tusjer: BV00, E11, 00, 000, 0000, E93.
Panneluggen kaster skygge i pannen, og nesen kaster også skygge mot høyre. 
Hvis jeg blir usikker underveis legger jeg bare plasten over med pilene for å sjekke.


Kjolen neste. Tusjer: BG09, 07, 05, 02, 01, 000.
Samme framgangsmåte her, den delen av kjolen som er til venstre blir lysere fargelagt. 


Hår: E49, 57, 53, 51, 50. 
Lyset treffer luggen øverst til venstre, så den holder jeg veldig lys, mens høyre side gjøres mørkere, det samme med håret bak i nakken. 


Bakke: E74, 71, 70.
Bakken blir også naturligvis litt mørkere på høyre siden siden hun kaster skygge den veien. 


Bruk av lys og skygge gir en følelse av dybde i motivet. 
Hvis du legger skygge rundt motivet også (noe som jeg har glemt her), 
så vil motivet ditt poppe ekstra godt fram fra arket. 

Håper du blir inspirert til å prøve:)

Copic finner du her!


1 kommentar: